Why I decided to be without sugar | Life

9:21


Prajem všetkým krásny večer! Dnes som sa rozhodla vám vyspovedať z veci, o ktorej sa mi píše príjemne, ale zároveň ma dosť deptajú ohlasy od verejnosti. Vec sa má tak, že už nejaký ten čas koketujem s myšlienkou vysadiť cukor z mojej stravy. O paleo strave či keto diéte sa dočítate kopec článkov na internete i mimo neho. Ide teraz o taký boom, by som povedala, ale to nie je dôvod prečo som s tým začala ja. 



Jedným z dôvodov bola určite strata hmotnosti. Nikdy som nepatrila medzi tie šťastné, ktoré mohli zjesť všetko na čo si len zmysleli a nepribrali ani o gram. Ja som vždy patrila skôr k tým "macatejším" dievčatám s veľkým zadkom. Ale keby išlo len o tento problém, mohla by som skúsiť iné stravovanie, ale dôvod, prečo som sa vzdala cukrov a momentálne chcem nabehnúť na keto stav sú zdravotné prognózy, ktoré by ma mohli v neskoršom veku čakať. Prečítala som kopec článkov, nejaké tie knihy a po naštudovaní tohto materiálu som sa do toho rozhodla pustiť. Posledný mesiac sa viac menej stravujem low-carb. S tým, že som nechcela telu spôsobiť šok a zo začiatku som si vedela dopriať aj krajec chleba denne (nie každý deň), potom som prešla na večerné pečivo a potom vysadila úplne. Sladkosti som vysadila okamžite. Chuť na sladké som si kompenzovala smotanou s ovocím a postupne znižovala príjem sacharidov a dvíhala príjem tukov. Keďže som cvičila, tak na váhe som schudla možno pol kila, ale na pohľad mi ubralo zo zadku aj z brucha a cítim sa naozaj dobre. Od zajtra začínam s keto stravou, tak uvidíme, čo prinesie táto skúsenosť. Ale už teraz viem, že aj keby mi to vyhovovalo, tak chcem tento stav udržať nanajvýš 3 mesiace. 


No a čo je to tá ketóza? Je to stav, kedy človek prijíma sacharidy len po hranicu 50 gramov. Je niekoľko druhov ketózy. Samozrejme, že ak človek aktívne cvičí, musí svoje sacharidy navýšiť. To, že človek neprijíma sacharidy vo svojej strave ale neznamená, že sa mu zníži aj kalorický príjem. Tam kde sa upustia sacharidy, sa musia pridať tuky. Zväčša to je 5% sacharidov 20% proteínov a 75% tukov. Ak by ste mali záujem, tak vám neskôr môžem aktualizovať článok a pridať sem potraviny, ktoré môžete počas tejto doby jesť. Je veľmi prospešná pri srdcových ochoreniach a spôsob ako predísť napríklad rakovine alebo ak máte taký menší problém ako je akné. 

Tak dúfam, že sa vám článok páčil. Mám tu niekoho taktiež cukrfree? Samozrejme, že vás o priebehu budem informovať. 

Alex .

You Might Also Like

0 komentárov

Like us on Instagram